Over Vooruit vzw

Koninklijk Harmonieorkest Vooruit vzw is een muzikale vereniging zonder winstoogmerk gebaseerd in de stad Harelbeke (België), onder leiding van Erik Desimpelaere.

Het orkest heeft een artistiek-progressieve insteek. Met andere woorden: iedereen is welkom bij Vooruit vzw, onafhankelijk kleur, rang, stand, geloof en politieke overtuiging. Voor Vooruit vzw werkt muziek als bindmiddel voor vriendschappen en als platform voor persoonlijke ontwikkeling. Vooruit wil ook de brug vormen tussen de amateur- en professionele muziekkunsten.

Musiceren op hoog niveau is ons hoofddoel. Dit is mogelijk dankzij een repertorium dat gebouwd is op drie pijlers:

• originele muziek voor harmonieorkest
  • verantwoorde transcripties uit de symfonische literatuur
  • lichter repertoire & cross-over projecten.

Dit alles met de nodige aandacht voor Belgische componisten, dirigenten & solisten. Hiervoor wordt Vooruit vzw ondersteund door een professionele artistieke cel die deze doelen kunnen ondersteunen, waarborgen en verder uitbouwen.

Vooruit biedt:

• aan elke gemotiveerde amateurmuzikant een platform om te musiceren op een (semi-)professioneel niveau;
  • aan de (conservatorium)student de mogelijkheid om zich verder te ontplooien als voorbereiding naar een professionele carrière; en
  • aan de professionele muzikant de mogelijkheid om het orkest blijvend te ondersteunen door middel van inbreng van zijn/haar expertise.

Daarnaast biedt Vooruit vzw een platform aan iedereen om zich verder te profileren binnen de (professionele) (blaas)muziekwereld op podia in binnen- & buitenland (bijvoorbeeld door op te treden als solist).

Het harmonieorkest Vooruit is een vereniging met rechtsvorm “Vereniging Zonder Winstoogmerk” (VZW) gekend onder de volledige naam  “Koninklijk Harmonieorkest Vooruit Harelbeke” of verkort “KHVH”.
Ondernemingsnummer: 0677616858
Zetel:  Hoogstraat 123, 8540 Deerlijk, België